Sunday 12 June 2011

Orang Kaya

Ramai orang nak berkawan dengan orang kaya, termasuklah diri ini. Orang kaya selalunya tak semuanya bongkak, bongok, angkuh, sombong, berlagak atau sewaktu dengannya.

Setiap kali aku pergi kem atau kursus mana-mana tempat sekolah mahupun universiti mesti kat kem tu mereka tanya apa matlamat awak bila dewasa nanti. opkos lah semua peserta akan menyelitkan menjadi kaya adalah salah satu matlamat mereka.

Pernah aku menghadiri satu kursus yang dianjurkan oleh MITI ( Ministry of International Trade and Industry) dalam kursus tu katakalu nak jadi jutawan jadi la Jutawan Beriman. Aku suka itu! sebanyakkan jutawan da jadi lupa diri bila sudah kaya. Lupa daratan.

Aku harap suatu hari nanti aku nak jadi Jutawan beriman juga. Mudah saja nak jadi kaya. Mari kita berniaga. Nak berniaga apa? Kita harus kreatif apa barangan yang kita nak jual. Harus setanding dengan pasaran luar. Namun tiada maslah apabila kita  mulakan dari kecil-kecilan.

No comments:

Post a Comment